Voditeljica grupe

Članovi grupe

  •    doc. dr. sc. Divna Krpan
  •    Antonela Prnjak
  •    doc. dr. sc. Goran Zaharija
  •    dr.sc. Žana Žanko
  •    Mila Ozretić
  •    Marijana Polić-Kuko
  •    Omislav Ostojić
  •    Dino Nejašmić
  •    prof. dr. sc. Saša Mladenović
  •    Josipa Šimunović
  •    doc. dr. sc. Anna Alajbeg

Odjel/Katedra:

Odjel za informatiku

Opis istraživanja:

Istraživačka grupa za istraživanja u informatičkom obrazovanju usredotočena je na inovacije u području informatičkog obrazovanja. Grupa je usredotočena na razvoj novih metoda i strategija poučavanja te provedbu evaluacije utjecaja novih metoda i strategija poučavanja na učenje i poučavanje. Istražuje se utjecaj raznolikih didaktičkih metoda i primjene tehnologija u nastavi s ciljem poboljšanja usvajanja novih pojmova tijekom obrazovnog procesa. Istraživanja obuhvaćaju sve razine obrazovanja, od predškolske do diplomske razine, i provode se u stvarnom okruženju učenika, uz aktivno sudjelovanje predmetnih nastavnika, isključujući vanjske faktore.

Istraživačka grupa posebno se bavi istraživanjem pogrešnih shvaćanja učenika koja se javljaju tijekom učenja, fokusirajući se na učeničke predodžbe ili konstrukte koji nisu usklađeni sa znanstvenim spoznajama kao i s problematikom prijenosa učenja. Razumijevanje uzroka ovih pogrešnih predodžbi omogućuje prilagodbu metoda poučavanja kako bi minimizirali ili čak spriječili takve pojave kod učenika. Krajnji cilj naših istraživanja je implementacija dobivenih rezultata u razvoju novih strategija učenja i poučavanja u području informatike.

Partnerski potencijali:

Oracle (odjel za obrazovanje), I, III, IV gimnazija iz Splita, Elektrotehnička škola Split, Škola za dizajn,grafiku i održivu gradnju –Split, OŠ Mejaši, OŠ Split 3, DV „Cvit Mediterana“, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Ekonomski fakultet u Splitu, Katedra za društveno-humanističke znanosti PMF-a u Splitu.

Istraživačka grupa za istraživanja u informatičkom obrazovanju, usmjerena na inovacije u području informatičkog obrazovanja, ima širok spektar primjena s potencijalom za suradnju u različitim sektorima. Evo nekoliko područja gdje bismo mogli pridonijeti rješavanju uočenih problema:

Obrazovne tehnologije: Naša istraživanja o utjecaju tehnologije na nastavu mogu biti od koristi za razvoj novih obrazovnih alata, platformi i sustava prilagođenih učenju informatike.

Industrija obrazovanja: Suradnja s obrazovnim institucijama i tvrtkama može rezultirati implementacijom strategija, koje su rezultat naših istraživanja, u stvarnim obrazovnim programima i kurikulumima.

Razvoj nastavnih metoda: Proučavanje pogrešnih shvaćanja učenika pruža mogućnost optimizacije nastavnih metoda, čime se poboljšava kvaliteta i učinkovitost nastave informatike.

Prijenos znanja u programiranju: Posebno istražujemo princip prijenosa znanja u domeni programiranja kako bismo razvili strategije koje olakšavaju prijenos znanja i vještina stečenih u jednoj programskoj paradigmi, programskom jeziku i okruženju na druge.

Inovacije u tehnologiji učenja: Naša istraživanja mogu potaknuti razvoj inovativnih tehnologija učenja, uključujući personalizirano učenje i adaptivne sustave prilagođene individualnim potrebama učenika.

Strategije obrazovanja za informacijsko društvo: Temeljem rezultata istraživanja, možemo sudjelovati u oblikovanju strategija obrazovanja koje promiču digitalnu pismenost i pripremaju učenike za izazove informacijskog društva.

Istraživanje u psihologiji obrazovanja: Suradnja s istraživačima u području psihologije obrazovanja omogućuje dublje razumijevanje kognitivnih procesa učenja i njihovu primjenu u praksi.

Obrazovanje za industriju 5.0: Suradnja s tvrtkama može rezultirati razvojem programa obuke koji su usmjereni na specifične potrebe industrije i tržišta rada u doba razvoja i primjene umjetne inteligencije.

Znanstvena istraživanja o učenju i pamćenju: Istraživanja mogu imati implikacije u širem kontekstu znanstvenih istraživanja o učenju i pamćenju, s potencijalom suradnje s istraživačima iz drugih disciplina, naročito i istraživanjima u području umjetne inteligencije.

Ove primjene ukazuju na bogatstvo potencijala za suradnju s različitim sektorima, od tehnološke industrije do obrazovanja i istraživačkih institucija, pridonoseći razvoju informatičkog obrazovanja i tehnologija učenja.

Financijski i drugi potencijali:

2000 EUR za 2023. godinu, a ostalo prema mogućnostima financiranja pojedinih istraživanja

Znanstveni ciljevi kojima se daje doprinos: Z-1, Z-2, Z-3, Z-4, Z-5, Z-9, Z-10, G-8

Mjerljivi pokazatelji kojima se daje doprinos i vrijednost doprinosa u iduće četiri godine:

Doprinos Vrijednost
R-Z-01 5
R-Z-03 8
R-Z-F3 5
R-Z-F9 4
R-Z-F10 4
I-G-01 2
R-G-F1 2/20+
R-G-F3 4
R-G-F4 5

Start typing and press Enter to search

Skip to content