Voditeljica grupe

Članovi grupe

  •    prof. dr. sc. Saša Mladenović
  •    Dino Nejašmić
  •    dr. sc. Lea Dujić Rodić
  •    Ana Martinović
  •    Nikola Balić
  •    Ivona Šitin

Odjel/Katedra:

Odjel za informatiku

Opis istraživanja:

UserTech Fusion Grupa predstavlja istraživački tim koji se ističe u proučavanju složenih interakcija između korisnika i novih tehnologije. Naša misija je integrirati principe dizajna za dobro korisničko iskustvo u inovativna tehnološka dostignuća, gradeći put prema korisnički usmjerenom i sveobuhvatnom digitalnom okruženju.

Grupa realizira istraživanja u području interakcije čovjeka i računala (Human-Computer Interaction, HCI) s ciljem poboljšanja upotrebljivosti, pristupačnosti i korisničkog iskustva s različitim tehnologijama. Ključan element našeg pristupa je primjena dizajna usmjerenog na korisnike, s fokusom na stvaranje tehnoloških rješenja koja ne samo zadovoljavaju funkcionalne zahtjeve, već su usklađena s potrebama i očekivanjima krajnjih korisnika. Vrednovanje i testiranje upotrebljivosti čine temeljnu osnovu naše metodologije. Kroz empirijska istraživanja i testiranje u stvarnim scenarijima, usavršavamo interakcije i sučelja za maksimalno zadovoljstvo korisnika.

Razumijevanje načina na koje korisnici prihvaćaju nove tehnologije ključno je za naše istraživanje. Detaljno proučavamo različite faktore koji utječu na taj proces te se trudimo smanjiti jaz između očekivanja korisnika i tehnoloških dostignuća. Uključujemo neuroznanstvene perspektive (NeuroIS) u naša istraživanja što nam omogućuje dublje razumijevanje neuroloških procesa koji stoje iza korisničkih reakcija na tehnološke inovacije pružajući dragocjene uvide u načine na koje ljudski mozak percipira, reagira i prilagođava se novim tehnologijama. Time ostvarujemo cjeloviti pristup proučavanju korisničkog iskustva, osiguravajući da naša istraživanja ne samo odražavaju stvarne potrebe korisnika već i doprinose stvaranju tehnoloških rješenja koja su intuitivna, prilagođena i, prije svega, usklađena s ljudskim percepcijama i preferencijama.

Potičemo interdisciplinarno partnerstvo sa stručnjacima iz različitih područja, uključujući psihologiju, dizajn, inženjering i šire. Ovaj suradnički pristup osigurava holističko razumijevanje kompleksnih interakcija između korisnika i tehnologije.

Partnerski potencijali:

Ekonomski Fakultet, Sveučilište u Splitu; Fakultet elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu; Fakultet organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu; Rawls College of Business, Texas Tech University, USA; Faculty of Engineering & IT, The British University in Dubai, UAE; Department of Computer Science, University of Cyprus, Cyprus; Institute of Computer Science, Foundation for Research and Technology – Hellas (FORTH), Crete, Greece.

Opis UserTech Fusion Grupe ukazuje na široko područje primjene istraživanja koja se provode, a potencijal za suradnju može se prepoznati u različitim sektorima i industrijama. U nastavku se navode samo neka područja primjene opisanih istraživanja:

  • Informacijska Tehnologija (IT) i razvoj aplikacija: poboljšanje upotrebljivosti, pristupačnosti i ukupnog korisničkog iskustva kod razvoja različitih programskih rješenja i aplikacija; integracija dizajna usmjerenog korisniku u proces razvoja kako bi se dizajnirala intuitivna i privlačna sučelja i interakcija.
  • Web dizajn i e-trgovina: optimizacija korisničkog iskustva na web stranicama i u online trgovini; istraživanje prihvaćanja novih tehnologija u e-trgovini i prilagodba sučelja prema korisničkim preferencijama.
  • Zdravstvo i tehnologija: razumijevanje kako pacijenti prihvaćaju i koriste tehnološke inovacije u medicinskom kontekstu; integracija neuroznanstvenih perspektiva za poboljšanje korisničkog iskustva u zdravstvenim aplikacijama.
  • Obrazovanje i e-učenje: razvoj tehnologija koje podržavaju učenje na daljinu s naglaskom na upotrebljivost i prihvaćanje; istraživanje očekivanja korisnika u obrazovnom okruženju i prilagodba tehnologije prema tim potrebama.
  • Digitalni marketing i korisničko ponašanje: istraživanje faktora koji utječu na prihvaćanje marketinških tehnologija; prilagodba marketinških strategija prema neuroznanstvenim spoznajama o ponašanju korisnika.
  • Inovacije u tehnologiji i start-up sektor: aktivno istraživanje novih tehnologija i njihova primjena za stvaranje inovativnih proizvoda; poticanje suradnje sa start-up zajednicom kako bi se integrirale najnovije inovativne tehnologije u različite industrije.

Financijski i drugi potencijali:

kompetitivni projekti u suradnji s partnerskim ustanovama; programsko financiranje; glavarine

Znanstveni ciljevi kojima se daje doprinos: Z-1, Z-2, Z-3, Z-4, Z-5, Z-9, Z-10, Z-11, G-8

Mjerljivi pokazatelji kojima se daje doprinos i vrijednost doprinosa:

Doprinos Vrijednost doprinosa
R-Z-01 3
R-Z-03 WoS – 12; SCOPUS – 16
R-Z-06 3
R-Z-07 4
R-Z-10 2
R-Z-18 3
R-Z-19 2
R-Z-F6 8
R-Z-F7 2
R-Z-F9 10
R-Z-F10 10
R-G-01 1
R-G-F3 2

Start typing and press Enter to search

Skip to content