U utorak, 18. ožujka i srijedu, 19. ožujka 2025. godine, na našem fakultetu održane su radionice računalnog razmišljanja za vrtićke skupine uzrasta od 3 do 6 godina. Dvije skupine, ukupno 23 djece, imale su priliku upoznati se s osnovama računalnog razmišljanja kroz inovativne aktivnosti uz pomoć Nao robota i proširene stvarnosti.
Pod vodstvom naših nastavnika, Dina Nejašmića, Antonele Prnjak, Gorana Zaharije, Divne Krpan i Monike Mladenović, te uz pomoć studenata diplomskog studija informatike nastavničkog smjera, Fabijana Šarića i Dore Bekavac, djeca su imala priliku sudjelovati u raznim obrazovnim igrama i zadatcima.
U jednoj od radionica upoznali su se s Nao robotom, kojeg su koristili za igre poput „Dan-Noć“, „Prepoznavanje životinja“ te „Osnove računanja“, kroz koje su učili osnovne koncepte računalnog razmišljanja. Naučili su kako robota treba programirati da bi postao “pametan”.
U drugoj radionici, djeca su imala priliku naučiti koncepte programiranja koristeći CS Unplugged metodu i opipljivo programiranje. Ova aktivnost uključivala je davanje naredbi virtualnom robotu pomoću fizičkih kockica. Djeca su planirala kojim putem robot mora doći do svakog kaveza te su slagali kockice u program. Na temelju njihovih programa, virtualni robot se kretao u prostoru do kaveza i oslobađao životinje, a uz pomoć mobilne aplikacije i mobilnih uređaja djeca su mogla vidjeti životinje u proširenoj stvarnosti. Pri tome su naučili osnovne informacije o oslobođenim životinjama.
Radionice su bile izuzetno uspješne, a svi sudionici bili su oduševljeni iskustvom. Ove inovativne radionice omogućile su mališanima prve korake u svijetu STEM-a, razvijajući njihove vještine računalnog razmišljanja kroz igru i zabavu.