OBAVIJEST
Javna obrana teme doktorskog rada studenta
doktorskog studija BIOFIZIKA
ANTONA KABAŠIJA, mag. phys.
pod naslovom
“Toplinska vodljivost katalitičkog sloja vodikovih gorivnih članaka”
održat će se u srijedu, 15. siječnja 2024., u 9:00 sati, u učionici B3-53 na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Splitu, pred članovima Stručnog povjerenstva:
- izv. prof. dr. sc. Larisa Zoranić, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu, predsjednica,
- prof. dr. sc. Marija Raguž, Medicinski fakultet u Splitu, članica,
- dr. sc. Petar Popčević, viši znanstveni suradnik, Institut za fiziku u Zagrebu, član.
Mentor:
prof. dr. sc. Ante Bilušić – Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu.
Pozivaju se svi zainteresirani da prisustvuju javnoj obrani teme doktorskog rada.
Naslov: Toplinska vodljivost katalitičkog sloja vodikovih gorivnih članaka
Sažetak:
Lokalno pregrijavanje u katalitičkom sloju zbog nedovoljne toplinske vodljivosti može utjecati na performanse i životni vijek vodikovih gorivnih članaka. Kako bismo riješili taj problem, trenutni napori usmjereni su na razvoj modificiranih katalitičkih membrana s poboljšanom lateralnom toplinskom vodljivošću.
Istraživanje ima za cilj odrediti temperaturnu ovisnost lateralne toplinske vodljivosti u katalitičkom sloju. Osim toga, pokušava se uspostaviti eksperimentalna aparatura za diferencijalnu 3ω metodu pri visokim temperaturama, što omogućuje precizno određivanje toplinske vodljivosti tankih filmova kao funkcije temperature. Nanošenjem katalitičke polimerne membrane na senzor pri ćemu se membrana smatra toplinskim otporom u kontaktu sa senzorom, toplinska vodljivost membrane može se precizno izračunati. Razmatra se mikrostruktura membrane, svojstva filma, koncentracija ionomera i faktori koji potencijalno dovode do degradacije.
Dobiveno znanje bit će vrijedno za optimizaciju dizajna naprednih katalitičkih membrana koje se koriste u vodikovim gorivnim člancima.
Title: Thermal conductivity in the catalyst layer of hydrogen fuel cells
Abstract:
Local overheating in the catalyst layer due to insufficient thermal conductivity can affect the performance and lifetime of hydrogen fuel cells. To solve this problem, ongoing efforts are focused on the development of modified catalytic membranes with improved lateral thermal conductivity.
The research aims to determine the temperature dependence of the lateral thermal conductivity in the catalyst layer. In addition, an attempt is being made to establish an experimental setup for the differential 3ω method at high temperatures, which enables the thermal conductivity of thin films to be determined accurately as a function of temperature. By attaching a catalytic polymer membrane to a sensor, where the membrane is considered a thermal resistance in contact with the sensor, the thermal conductivity of the membrane can be accurately calculated. This approach considers the membrane microstructure, film properties, ionomer concentration and potential degradation factors.
The knowledge gained will be valuable for optimizing the design of advanced catalytic membranes used in hydrogen fuel cells.