Skip to content

Učestala pitanja i odgovori

22. ZAŠTO JE VAŽNO POPUNITI ANKETE TIJEKOM STUDIJA, ISPISA, DIPLOMIRANJA I SL.
  • ZAŠTO JE VAŽNO POPUNITI ANKETE TIJEKOM STUDIJA, ISPISA, DIPLOMIRANJA I SL.iako Vam se čini kao gubitak vremena i da iste nitko ne čita važno je da date svoje mišljenje kako o radu nastavnog i administrativnog osoblja, tako i o sveukupnoj razini studija. Na temelju dobivenih rezultata mijenjaju se studijski programi, organizacija rada i slično.
21 OBVEZE NAKON DIPLOMIRANJA
  • OBVEZE NAKON DIPLOMIRANJA – nakon obrane Završnog ili Diplomskog rada student se dužan razdužiti u Knjižnici Fakulteta i poslati Knjižnici mailom finalnu verziju rada (više nemate obvezu printanja radova i elektroničkih verzija na cd-u) te se javiti u Studentsku službu radi reguliranja ostalih obveza.
20 ZAVRŠETAK STUDIJA
  • ZAVRŠETAK STUDIJA popunili ste ankete, dodijeljen Vam je mentor – Vaša obveza je napraviti rad po uputama koje Vam je dao mentor i komentor te poslati radnu verziju završnog (30 dana prije planirane obrane) odnosno diplomskog rada (60 dana prije planirane obrane) mentoru i komentoru te po uputama mentora napraviti korekcije i doraditi rad.

Finalnu verziju rada šaljete svim članovima povjerenstva – završni rad najmanje 10 dana prije planirane obrane, diplomski rad minimalno 20 dana prije planirane obrane!

Student može pristupiti obrani ako je položio sve ispite, ispunio druge obveze (primjerice obveze za predmete koji se ne ocjenjuju kao što je stručna praksa) i ako mu je napisani rad pozitivno ocjenjen od strane povjerenstva.

19 ISPIS SA STUDIJA
  • student nakon što se razduži u Knjižnici Fakulteta (student se dužan razdužiti čak i ako nije posuđivao građu) podnosi Zamolbu za ispis Studentskoj službi Fakulteta. PMF ne naplaćuje nikakvu naknadu za ispis. Ukoliko student smatra da mu se na novom studiju može priznati neki od položenih kolegija prije podnošenja zamolbe za ispis printa opise položenih kolegija koji su dostupni u Sceduly i donosi ih na ovjeru prilikom predaje zamolbe.
18 GUBITAK PRAVA STUDIRANJA
  • GUBITAK PRAVA STUDIRANJA
    • Za studente upisane na studij akad. god. 2023/2024 ili kasnije
  1. Ispis sa studija
  2. Isključenje u postupku stegovne odgovornosti
  3. Ako studij ne završite u roku koji je dvostruko dulji od predviđenog trajanja (6 god. prijediplomski, 4 god. diplomski studij)
  4. Ako istu nastavnu godinu ponavljate 2. put
  5. Ako se ne upišete u rokovima za upise
    • Za studente upisane na studij prije akad. god. 2023/2024
  6. Ispis sa studija
  7. Isključenje u postupku stegovne odgovornosti
  8. Upis predmeta 3. put

Za studente upisane na studij prije akad. god. 2023/2024 primjenjuju se pravila koja su za njih povoljnija.

17 PRAVO NA ALTERNATIVNE TERMINE PROVJERA U DRUGIM OPRAVDANIM SLUČAJEVIMA
  • PRAVO NA ALTERNATIVNE TERMINE PROVJERA U DRUGIM OPRAVDANIM SLUČAJEVIMA – u slučaju smrtnog slučaja u užoj obitelji ili bolničke hospitalizacije u trajanju duljem od tri dana student ima pravo na alternativne termine provjera ishoda učenja-dokumentaciju predaje predmetnom nastavniku. U drugim opravdanim slučajevima (primjerice teža bolest koja ne uključuje bolničko liječenje od minimalno tri dana) student može podnijeti zamolbu Studentskoj službi, a o opravdanosti zahtjeva odlučuju predmetni nastavnik, voditelj studija i prodekan za nastavu.
16 KATEGORIZIRANI SPORTAŠI I VRHUNSKI UMJETNICI
  • KATEGORIZIRANI SPORTAŠI I VRHUNSKI UMJETNICI imaju pravo na akademske prilagodbe (opravdani izostanci s  nastave i alternativne termine ispita, kolokvija i drugih provjera znanja). Studenti koji smatraju da imaju na to pravo dostavljaju u Studentsku službu Fakulteta Rješenje o kategorizaciji uz potvrdu kluba o rasporedu priprema i natjecanja.
15 MIROVANJE STUDENSKIH PRAVA I OBVEZA
  • MIROVANJE STUDENSKIH PRAVA I OBVEZAstudent ima pravo zatražiti mirovanje studentskih prava i obveza u slučaju dulje bolesti, trudnoće, brige o djetetu do godine dana starosti i drugim opravdanim razlozima.

Student uz popunjenu Zamolbu za mirovanje prilaže dokumentaciju s kojom dokazuje postojanje okolnosti na temelju kojih se može odobriti mirovanje. Za mirovanje na temelju zdravstvenih razloga odgovarajućom dokumentacijom smatra se Potvrda nadležne liječnice studentske medicine doktorice Jelice Perasović. Dokumentacija se podnosi u Studentsku službu Fakulteta.

14 STUDENTI S INVALIDITETOM
  • STUDENTI S INVALIDITETOM – su studenti koji imaju dugotrajna oštećenja, smetnje ili bolesti koje ih sprječavaju u potpunom i učinkovitom izvršavanju studentskih obveza (npr. studenti s oštećenjima vida, sluha, drugih tjelesnih invaliditeta, govorno – jezičnim poteškoćama, ali i studenti s dugotrajnim i kroničnim bolestima, studenti sa poteškoćama u području učenja, studenti s psihičkim bolestima i sl.
  • Temeljem nalaza doktorice Perasović možete ostvariti prava na akademske prilagodbe
  • Možete se uključiti u projekt Vršnjačke potpore u kojem Vam kolege pomažu u učenju i nadoknadi propuštenog gradiva
  • Studenti koji imaju rješenje o postotku tjelesnog ili stupnju funkcionalnih oštećenja ostvaruju određena materijalna prava (pravo na prijevoz, posebne stipendije, oslobođenje od plaćanja školarine, posebne kriterije za smještaj u studentskom domu)
  • Svako se javite povjereniku za studente s invalidtetom – Vinka Ružić (Studentska služba, prizemlje, B-02)
13 NADLEŽNA LIJEČNICA STUDENTSKE MEDICINE
  • NADLEŽNA LIJEČNICA STUDENTSKE MEDICINE je doktorica Jelica Perasović. Studenti bi na prvoj godini studija trebali obaviti sistematski pregled sukladno preporukama HZJZ, ali i upoznati doktoricu koja im kasnije itekako može biti od pomoći ukoliko zbog zdravstvenih razloga budu tražili mirovanje studenskih prava i obveza , određene akademske prilagodbe i sl. Ambulanta doktorice Perasović je na adresi Hercegovačka 40 (pokraj Kauflanda), a svoj termin možete zakazati na telefon 021/506-651.
11 Elektronički identitet iz sustava AAI@EduHr
  • Elektronički identitet iz sustava AAI@EduHr – tzv. Fakultetski mail – služi za pristupanje fakultetskom mailu, za prijavu na studomat, e-learning, servis e-građani i za informiranje o svim važnim temama (upisi, stipendije i sl). Studenti svu komunikaciju s djelatnicima Fakulteta vršite isključivo sa maila iz domene @pmfst.hr
12 ZDRAVSTVENA SKRB
  • ZDRAVSTVENA SKRB e-matica Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje povezana je sa Fakultskih informacijskih sustavom zbog čega studenti nisu dužni donositi potvrde o upisi, već se obvezno i dopunsko zdravstveno osiguranje automatski produžava. Ipak nekim studentima se događalo da se podatci nisu povezali pa nije loše provjeriti status.

 

Studenti čije je prebivalište izvan Republike Hrvatske osobno trebaju regulirati status uz potvrdu statusa redovitog studenta.

Studenti koji tijekom studija zasnuju radni odnos po završetku istog trebaju osobno regulirati zdravstveno osiguranje sa potvrdom od Fakulteta.

10 STUDENTSKA ISKAZNICA
  • STUDENTSKA ISKAZNICA (X – ica) – je službena isprava kojom student dokazuje svoj status. Osim za prehranu, određene subvencije u prijevozu i sl. na PMF-u Vam je potrebna i za evidentirati prisustvovanje na nastavi. Brucoši svoje “X-ice” dobivaju na uvodnom predavanju ili preuzimaju u Studenstkoj službi. U slučaju gubitka ili oštećenja student će u Studenskoj službi zatražiti izradu nove i dobiti na korištenje Privremenu iskaznicu.
9 POTVRDE O STATUSU REDOVITOG STUDENTA I PRIJEPISI OCJENA
  • POTVRDE O STATUSU REDOVITOG STUDENTA I PRIJEPISI OCJENA nakon što student obavi upis u narednu akademsku godinu može dobiti potvrdu o redovitom upisu, prijepis ocjena na dva načina:
  1. u Studentskoj službi Fakulteta
  2. preko servisa e – građani
8 PRIJAVA ISPITA
  • PRIJAVA ISPITA – preduvjet za pristupanje ispitu je prijava ispita na Student ispit može prijaviti po završetku semestra kad su predmeti u statusu odslušanih , a najkasnije dva dana prije ispita. Ispit može odjaviti dan prije ispita.

Iznimno studenta na ispit može prijaviti i Studentska služba uz prethodnu pisanu suglasnost predmetnog nastavnika, koju je student dužan dostaviti Studentskoj službi.

Ukoliko se bliži krajnji rok prijave na drugi rok, a još uvijek čekate rezultate prvog roka svakako prijavite i drugi rok pa će Studentska služba obrisati Vašu prijavu ako položite u prvom roku. Primjer pravovremene prijave:

ISPITNI ROK: 15. rujna

PRIJAVA DO: 12. rujna do 23:59

ODJAVA DO: 13. rujna do 23:59

7. MOŽETE LI PROMIJENITI UPISANE PREDMETE
  • MOŽETE LI PROMIJENITI UPISANE PREDMETE – da u prvom tjednu nastave iz opravdanog razloga (kolizija u rasporedu, tijekom zimskog semestra položili ste predmet koji je bio preduvjet za upis nekog predmeta iz zimskog semestra i sl.) ako ne utječe na nastavno opterećenje predmeta kojeg ispisujete i predmeta kojeg upisujete
6 ŠKOLARINA
  • ŠKOLARINA – je participacija u troškovima studija koje plaća student koji nema pravo na subvenciju školarine od strane Ministarstva. Školarina se utvrđuje na temelju Odluka Senata Sveučilišta u Splitu i Odluka Fakultetskog vijeća, a donose se prije upisa u iduću akademsku godinu.
    • PLAĆANJE ŠKOLARINE NA RATE – školarina se ne može platiti u ratama, plaća se u cijelosti prije predaje dokumentacije za upis u Studentsku službu.
    • STUDENT JE UPLATIO MANJI ILI VEĆI IZNOS ŠKOLARINE

Ako je student uplatio manji iznos školarine zbog krivog obračuna na predupisnom listu dužan je bez odgađanja izvršiti uplatu preostalog dijela, a najkasnije u roku od 15 dana od kada ga Studentska služba obavijesti o dugovanju. Student koji u navedenom roku ne izvrši uplatu smatrat će se da je odustao od upisa.

Ako se u provedbi upisa utvrdi da je student uplatio viši iznos školarine ili upisnine Studentska služba će bez odgađanja obavijestiti studenta o podnošenju zahtjeva za povrat uplaćenih sredstava. Po završetku upisa Studenska služba će podnijeti posebni izvještaj prema Računovodstvu i studentu će iznos biti uplaćen na račun.

5. UPISNINA
  • UPISNINA je novčani iznos kojeg student uplaćuje prije upisa u svaku akademsku godinu neovisno o broju položenih ECTS bodova i ista pokriva troškove dodatnog zdravstvenog osiguranja, izradu X-ice, članstvo u Sveučilišnoj knjižnici, troškove upisnih materijala, ali i iznos iz kojeg se financira Studentski zbor i različiti studentski projekti.

Iznos upisnine različit je za studente koji prvi put upisuju određeni studijski program od studenata koji upisuju višu godinu ili ponavljanje

4 UPIS U SLJEDEĆU AKADEMSKU GODINU (ponavljači/više godine studija) – sve informacije o načinu, rokovima i potrebnoj dokumentaciji studenti dobivaju na fakultetski mail minimalno 3 dana ranije.
  • UPIS U SLJEDEĆU AKADEMSKU GODINU (ponavljači/više godine studija) – sve informacije o načinu, rokovima i potrebnoj dokumentaciji studenti dobivaju na fakultetski mail minimalno 3 dana ranije.
    • Pridržavajte se zadanih rokova – kašnjenje može prouzročiti prekid zdravstvenog osiguranja, ostvarivanje prava na prehranu, izdavanje potvrda, ali može dovesti i sužene mogućnosti odabira predmeta koje želite upisati!
    • NASTAVNA GODINA – upisujete 2. godinu sa ostvarenih 40 ECTS bodova predmeta s 1. godine (ne uzimaju se u obzir bodovi predmeta s druge ili treće godine), upisujete 3. godinu sa ostvarenih 100 ECTS bodova predmeta s 1. i 2. godine  (ne uzimaju se u obzir predmeti s treće godine)
    • BROJ UPISANIH ECTS BODOVA – student u pravilu upisuje 55 – 62 ECTS boda u jednoj akademskoj godini. Iznimke:
  1. student može upisati <55 ECTS :
  • ako nema preduvjete za upis predmeta s više godine studija;
  • upisuje sve preostale predmete na studiju.
  1. student može upisati >62 ECTS (ali do maksimalnih 80 ECTS):
  • Iznimno uspješan student (u prethodnoj godini ostvareno minimalno 60 ECTS bodova ili minimalno 55 ECTS uz težinski prosjek 4.5);
  • studentu su prilikom upisa na diplomski studij propisani razlikovni predmeti;
  • student upisuje završnu godinu studija.
    • MOŽETE LI UPISATI PREDMET BEZ PREDUVJETA – da ako upisujete završnu godinu ili ako Vam prijeti gubitak prava studiranja
    • MOŽETE LI SE PROMIJENITI IZBORNI KOLEGIJ KOJEG NISTE POLOŽILI – Upisom izbornog predmeta isti postaje obvezan za studenta koji ga je odabrao. Iznimno student može zatražiti promjenu izbornog kolegija prilikom predupisa. Ako voditelj studija zahtjev smatra opravdanim, potvrdom izmjene na predupisnom listu odobrava promjenu izbornog predmeta.
    • TREBA LI STUDENT PONOVNO POHAĐATI NASTAVU ZA PREDMET KOJEG PONAVLJA – iako je student u prethodnoj akademskoj godini ispunio sve uvjete za stjecanje potpisa iz određenog predmeta istog je dužan ponovno pohađati sukladno Pravilniku o studiju i studiranju.
    • POSTUPAK UPISA obavlja se u rokovima koji budu studentima poslani na fakultetski mail za upis u iduću akademsku godinu, a obavlja se u dva koraka:
      • PREDUPISI sukladno obavijestima koje studentima budu poslane na fakultetski mail studenti su dužni obaviti  predupis u kojem trebaju odabrati koje predmete žele upisati u idućoj akademskoj godini. Student prioritetno upisuje predmete koje ponavlja i nakon toga upisuje predmete s više godine za koje ispunjava preduvjete (do maksimalnih 62 odnosno 80 ECTS bodova). U drugom koraku odjel zadužen za studij potvrđuje odabrane predmete ili vrši izmjenu istih, te nakon kontrole i unosa iznosa školarine student prima predupisni list na fakultetski mail.

Na nekim studijskim grupama studenti će prije ispunjavanja predupisnog lista ispuniti anketu s popisom izbornih predmeta koje žele upisati. Takvi studenti ne mogu pristupiti predupisima dok ne dobiju povratnu informaciju s odjela koje predmete upisuju u idućoj godini.

Student predupisima pristupa nakon što je položio zadnji Ispit i nakon što su sve ocjene evidentirane u Studomat. Svaka kasnije izmjena položenih kolegija dovodi do neispravnog predupisnog lista jer će na istom ostati položeni predmet i studentu će biti krivo obračunata školarina.

  • PREDAJA DOKUMENTACIJE U STUDENSKOJ SLUŽBI zaprima se prema rasporedu kojeg će studenti dobiti u drugoj polovini rujna na fakultetski mail. Student za upis predaje potpunu dokumentaciju i bez istog ne može dobiti potvrdu da je upisan u narednu akademsku godinu. Dokumentacija za upise:
  1. Obrazac prijave za upis
  2. Indeks (za studente upisane prije akad. god. 2022/23)
  3. Predupisni list
  4. Potvrda Knjižnice da nemate zaduženu građu
  5. Dokaz o uplati troškova upisnine
  6. Dokaz o uplati troškova školarine
3 PRIZNAVANJE ISPITA POLOŽENIH NA RANIJEM STUDIJU
  • student koji je ranije studirao na nekom studiju može podnijeti zahtjev za priznavanje ECTS koji su relevantni za stjecanje kvalifikacije na novom studiju. Nakon utvrđenog priznavanja studentu se evidentiraju izvorno položeni kolegiji i student upisuje 55-62 ECTS nepoloženih predmeta. Zahtjev se podnosi prije početka akademske godine i student prilaže prijepis ocjena na hrvatskom (na prijepisu moraju biti datumi polaganja ispita) i na engleskom jeziku, uz ovjereni nastavni plan i program (syllabus) položenih kolegija.
2 UPIS NA STUDIJ KROZ PROMJENU SMJERA ILI PRIJELAZ S DRUGOG VISOKOG UČILIŠTA

2 UPIS NA STUDIJ KROZ PROMJENU SMJERA ILI PRIJELAZ S DRUGOG VISOKOG UČILIŠTA redovitom studentu može se odobriti prijelaz sa srodnog studija sa drugog visokog učilišta ili promjena smjera sa drugog studija na Fakultetu ukoliko mu je u postupku priznavanja prethodnog učenja priznato minimalno 40 ECTS bodova predmeta s prve godine.
2.1 POSTUPAK PODNOŠENJA ZAMOLBE – Zamolbe se predaju 1. – 15. rujna u Studentskoj službi Fakulteta. Studenti koji traže prijelaz sa srodnog studija Fakulteta predaje samo Zamolbu za prijelaz. Studenti sa drugog visokog učilišta uz Zamolbu prilažu:
a) Prijepis ocjena na hrvatskom i engleskom jeziku
b) Ovjereni nastavni plan i program položenih predmeta (syllabus)

1 STUDIJI

1 STUDIJI – svi prijediplomski i diplomski studiji na Prirodoslovno – matematičkom fakultetu su redoviti studiji i iziskuju redovito pohađanje nastave i izvršavanje drugih obveza koje se utvrđuju na početku svake akademske godine na svim predmetima izvedbenim planom. Iako nema zapreke da student bude u radnom odnosu i u isto vrijeme redoviti student to ne utječe na njegove obveze na studiju.

1.1 SVEUČILIŠNI PRIJEDIPLOMSKI STUDIJ
1.1.1 PRIJAVE ZA UPIS – obavljaju se isključivo putem Nacionalnog informacijskog sustava prijava na visoka učilišta (NISpVU), kojem se pristupa s mrežne stranice www.postani-student.hr. Kandidati koji su srednjoškolsko obrazovanje završili izvan Republike Hrvatske dužni su podnijeti zahtjev za priznavanje inozemne obrazovne kvalifikacije Agenciji za znanost i visoko obrazovanje.
1.1.2 UVJETI ZA UPIS – završeno srednjoškolsko obrazovanje u trajanju od najmanje četiri godine i položena državna matura za sve kandidate, uključujući i kandidate koji su srednjoškolsko obrazovanje završili izvan Republike Hrvatske, kao i oni koji su srednjoškolsko obrazovanje završili u Republici Hrvatskoj prije uvođenja državne mature.
1.1.3 Uvjeti upisa, upisna kvota, način vrednovanja prethodnog obrazovanja i dodatnih bodova možete pronaći na linku Upisi – Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu

1.2 SVEUČILIŠNI DIPLOMSKI STUDIJ
1.2.1 PRIJAVE ZA UPIS – obavljaju se isključivo putem Nacionalnog informacijskog sustava prijava na diplomske studije (NISpDS), kojem se pristupa s mrežne stranice https://diplomski.studij.hr
1.2.2 Uvjeti upisa, upisna kvota, način vrednovanja prethodnog obrazovanja i dodatnih bodova možete pronaći na linku Upisi – Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
1.2.3 DOKUMENTACIJA KOJA SE DOSTAVLJA NA FAKULTET:
a) Prijepis ocjena ili Dopunsku ispravu o studiju sa težinskim prosjekom ocjena – samo kandidati koji završavaju studij na drugom visokom učilištu
b) Ovjereni nastavni plan i program predmeta položenih na prijediplomskoj razini (syllabus) – samo kandidati koji završavaju neistovrsni studij
c) Dokumentaciju kojom kandidat dokazuje ispunjavanje uvjeta za ostvarivanje dodatnih bodova.
Kandidati koji su prethodno visokoškolsko obrazovanje završili izvan Republike Hrvatske dužni su podnijeti zahtjev za priznavanje inozemne obrazovne kvalifikacije Rektoratu Sveučilišta u Splitu.
1.2.4 UVJETI ZA UPIS – završen odgovarajući sveučilišni prijediplomski studij ili iznimno ako je utvrđeno natječajem stručni prijediplomski studij kojim se stječe minimalno 180 ECTS bodova.
1.2.5 RAZLIKOVNI PREDMETI – studentu se prilikom upisa mogu propisati razlikovni predmeti do maksimalno 30 ECTS bodova. Student utvrđene razlike mora položiti prije obrane Diplomskog rada. Nema razlikovne godine.

Znanost – sufinanciranje troškova objave znanstvenih radova

Nastavnici i suradnici mogu zatražiti sufinanciranje troškova objave znanstvenih radova iz sredstava zajedničkog Fakultetskog fonda za znanstvenu djelatnost. Uvjeti i procedura za dobivanje potpore dostupni su na e-learning/Znanost (https://elearning.pmfst.unist.hr/course/view.php?id=290).

E-račun – Sending eInvoices through PEPPOL Network
Peppol (Pan European Public Procurement Online) is a set of artefacts and specifications enabling cross-border eProcurement.Peppol Access Points connect users to the Peppol network and exchange electronic documents based on the Peppol specifications. Buyers and suppliers can choose one of the Certified Peppol Service Providers published on the Peppol site https://peppol.eu/who-is-who/peppol-certified-aps/ to connect to all Peppol participants already on the network.

Fina has established Access Point with a view to provide cross border e-invoicing for Croatian state beneficiaries in public procurement. Since 2019. all state beneficiaries receive and send e-invoices through PEPPOL Network. The service is also intended for all business entities that exchange cross border e-invoices.

Sending eInvoices via Peppol network is in compliance with the European standard on eInvoicing (EN 16931) and PEPPOL BIS Billing 3.0 specification.

If You need to send an e-invoice to croatian state beneficiary, You can request the service of sending eInvoices through Peppol network from some of the Certified Peppol Service Providers who can provide you with the service.

When submitting an invoice to the Croatian public procurement entities, it is necessary to use 9934:buyer’s OIB (Croatian VAT number).

For Univeristy of Split, Faculty of Science: 9934:20858497843 

Fina’s user support regarding e-invoicing exchange through Peppol Network is avaliable through e-mail address peppol@fina.hr.

Example: https://www.b2brouter.net/directory/hr/9934/HR20858497843/sveuciliste-u-splitu-prirodoslovno-matematicki-fakultet?l=en

 

Sceduly – Putni nalog – upute

Putni nalog – upute

Ispod možete pronaći upute za izradu zahtjeva za putni nalog kroz sustav Sceduly

Upute možete preuzeti ovdje: putni_nalog

Sceduly – Nabava – upute

Nabava – upute

Ispod možete preuzeti upute za izradu zahtjeva za nabavu kroz sustav Sceduly.
Upute možete preuzeti ovdje: upute_nabava
Turnitin – softver za provjeru autentičnosti radova

Turnitin – softver za provjeru autentičnosti radova

Nastavnici i studenti softveru pristupaju odabirom poveznice na stranici: https://www.srce.unizg.hr/spa ili direktno preko linka  https://shibboleth.turnitin.com/Shibboleth.sso/Login?SAML=1&target=https://shibboleth.turnitin.com/shibboleth&entityID=https://login.aaiedu.hr/edugain/saml2/idp/metadata.phpte prijavom putem elektroničkih identiteta iz sustava AAI@EduHr.

 

Upute za korištenje koje preporučujemo proučiti su na linkovima:

https://www.srce.unizg.hr/spa/upute-i-animacije

https://wiki.srce.hr/display/CEU/Turnitin%3A+upute+za+korisnike

MATLAB

Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu kao sastavnica Sveučilišta u Split ima takozvanu “Total Academic Headcount” (TAH) licencu za MATLAB, Simulink i dodatne prateće programe. Fakultetsko osoblje i studenti mogu koristiti ove proizvode u nastavi, istraživanju i samostalnom učenju. Licenca dopušta pojedincima instalaciju proizvoda na računala u vlasništvu Fakulteta, kao i na osobnim računalima.

Više o načinu instaliranja možete pronaći na:

https://www.pmfst.unist.hr/matlab_pmfst/index.html

E-račun – dopis za dobavljače

Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi zahtjeva 100% izdavanje i zaprimanje eRačuna u javnoj nabavi od 2019. godine. Prema zakonu, dužni smo zaprimati e-račun od svih dobavljača.

U prilogu možete pronaći dokument koji možete prilagoditi i slati dobavljačima. Dokument sadži upute na koji način svi dobavljači mogu slati e-račun.

Dokument možete preuzeti na linku: E-mail za slanje dobavljacima

E-račun – obveza zaprimanja

Kako bi razjasnili nejasnoće oko izdavanja e-računa, zatražili smo dodatna pojašnjenja od Ministarstva gospodarstva. svi obveznici javne nabave dužni su poštovati Direktivu EU/2014/55 o eRačunu, čije su odredbe implementirane u nacionalni Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi i to je obvezna u svim državama članicama, a s njom u vezi i razmjena eRačuna u javnoj nabavi.

Hrvatski naručitelji u postupcima javne nabave, obvezni su razmjenu eRačuna u javnoj nabavi provoditi isključivo elektroničkim putem i to sukladno EU normi koja je jednaka za sve države članice i s kojom je HR norma u potpunosti usklađena.

Od izdavanja i stupanja na snagu norme, prošlo je gotovo 5 (pet) godine, te sva javna tijela koja sudjeluju u javnoj nabavi u EU-u moraju primjenjivati europsku normu o izdavanju eRačuna, kako bi mogla primati i obrađivati elektroničke račune kako nacionalno tako i prekogranično.

Svi naručitelji u postupcima javne nabave u Republici Hrvatskoj su obveznici primjene cit. Zakona te su analogno tome dužni zaprimati isključivo eRačune od svih dobavljača bili oni tuzemni ili inozemni.

Zaprimanje papirnatih računa ili računa u .pdf, .jpeg ili drugom nestrukturiranom formatu, putem maila, još od srpnja 2019. godine, za sve naručitelje u postupcima javne nabave – predstavlja prekršaj.

Zakon navodi i propisuje prekršaje za nepoštivanje odredbi Zakona:

Članak 14.

Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj prekršajno odgovorna pravna osoba – naručitelj ako:

  1. u izvršenju ugovora o javnoj nabavi zaprima i obrađuje elektroničke račune i prateće isprave koji nisu sukladni europskoj normi i njezinim ispravcima, izmjenama i dopunama (članak 4.)
  2. u izvršenju ugovora o javnoj nabavi ne zaprima ili ne obrađuje elektroničke račune i prateće isprave (članak 6. stavak 1.)
  3. u izvršenju ugovora o javnoj nabavi izvrši plaćanje elektroničkog računa koji nije sukladan odredbama ovoga Zakona (članak 6. stavak 1.)
  4. kao izdavatelj eRačuna, ne izdaje elektroničke račune (članak 7.).

(2) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 20.000,00 kuna kaznit će se i odgovorna osoba prekršajno odgovorne pravne osobe iz stavka 1. ovog članka.

(3) Novčanom kaznom u iznosu od 5000,00 do 20.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj i odgovorna osoba državnog tijela koji je javni naručitelj ako:

  1. u izvršenju ugovora o javnoj nabavi zaprima i obrađuje elektroničke račune i prateće isprave koji nisu sukladni europskoj normi i njezinim ispravcima, izmjenama i dopunama (članak 4.)
  2. u izvršenju ugovora o javnoj nabavi ne zaprima ili ne obrađuje elektroničke račune i prateće isprave (članak 6. stavak 1.)
  3. u izvršenju ugovora o javnoj nabavi naručitelj izvrši plaćanje elektroničkog računa koji nije sukladan odredbama ovoga Zakona (članak 6. stavak 1.)
  4. kao izdavatelj eRačuna, ne izdaje elektroničke račune (članak 7.).

(4) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba – informacijski posrednik koji pruži uslugu zaprimanja ili izdavanja/slanja elektroničkog računa koji nije sukladan odredbama ovoga Zakona odnosno ako pruža usluge zaprimanja i slanja elektroničkih računa i pratećih isprava, koji nisu u skladu s europskom normom (članak 3. točka 4.)

Nadalje, vezano uz prekogranične nabave i izdavanje inozemnih eRačuna, inozemni dobavljač – izdavatelj inozemnog eRačuna, može izdavati elektroničke račune na dva načina hrvatskim naručiteljima u postupcima javne nabave:

  1. putem nacionalne centralne platforme za razmjenu elektroničkih računa pri čemu se mora integrirati sa svojim sustavom na nacionalnu centralnu platformu (FINA)
  2. putem Paneuropske platforme za elektroničku javnu nabavu (PEPPOL): https://peppol.eu/who-is-who/peppol-certified-aps/

Na predmetnoj poveznici, svaki inozemni dobavljač može odabrati pružatelje usluga razmjene eDokumenata, odnosno eRačuna te poslati eRačun Hrvatskim naručiteljima u postupcima javne nabave.

Sukladno navedenom gore, postavili smo slijedeća pitanja:

  1. Odnosi li se obveza zaprimanja isključivo eRačuna i na inozemne dobavljače iz država nečlanica EU (SAD, Kina, Crna Gora, V. Britanija…) ?

 

  1. Prema uputi, prekršaj je i jednostavna nabava robe i usluga putem web trgovina (npr. booking.com i slične inozemne web trgovine ) koje u pravilu traže plaćanje po ponudi/predračunu, a koje nisu u mogućnosti / nisu zainteresirane naknadno izdati eRačun ?

 

 

Nastavno na upite, ispred Službe za digitalno gospodarstvo, dostavljamo dodana objašnjenja.

 

Ad1. Obveza zaprimanja eRačuna odnosi se na sve javne i sektorske naručitelje u RH ( i EU) te se odnosi na nabave, a u odnosu na dobavljače – izdavatelje, dužnost je naručitelja zaprimiti eRačun od svih dobavljača bilo domaći ili strani/inozemni, bez obzira iz koje države su isti.

Primarno se, apsolutno i bez iznimki, obveza odnosi na sve dobavljače iz EU – zato je EU i donijela predmetnu Direktivu EU/2014/55 te zajedničku EU normu, o čemu smo prethodno pisali u Uputi.

Obveza se odnosi i na zaprimanje eRačuna iz III. zemalja iz razloga jer i dobavljači iz III. zemalja sudjeluju u postupcima nabave EU i RH naručitelja.

Konkretno, na poveznici koju smo prethodno dostavili, U.S.A. dobavljači mogu koristiti usluge 4 posrednika preko kojih mogu izdati eRačun u EU, Kina ima također predstavnika, a Ujedinjeno Kraljevstvo ih ima čak 16 na Peppol mreži stoga nema opravdanog razloga da hrvatski naručitelji ne bi mogli zaprimati eRačune iz III. zemalja.

 

One države koje nemaju predstavnika poput Crne Gore, mogu koristiti hrvatskog ili bilo kojeg drugog posrednika koji u njihovo ime može dostaviti eRačun u Hrvatsku ili bilo gdje u EU.

 

IBM Corporation                              USA       Ger Clancy                          ger.clancy@ie.ibm.com

Loren Data Corp                               USA       Kristine Simpson              ksimpson@ld.com

OpenText                                           USA       Sandya Bheemaiah         PeppolServiceProvider@opentext.com

Sorvive Technologies Inc.             USA       Ernest W. Dungy              ewdungy@sorvive.com

 

KA Software Co. Limited               China    Huan Yang          peppol@kasoftware.cn

 

United Kingdom ima 16 izlistanih providera na dostavljenoj poveznici  https://peppol.eu/who-is-who/peppol-certified-aps/

 

 

Ad2. Trgovinu koja nije zainteresirana/ u mogućnosti izdati hrvatskom dobavljaču eRačun za nabavu dobara, nemojte ugovoriti, potrebno je prije svakog ugovaranja ili provođenja postupka nabave/izdavanja narudžbenice prethodno provjeriti može li taj dobavljač izdati eRačun sukladno cit. Zakonu, ukoliko ne, uputno je promijeniti istoga i ugovoriti onoga koji to može, a u suprotnom će se naručitelja koji zaprimi papirnati račun ili npr. pdf putem maila – prekršajno kazniti sukladno članku 14. Zakona.

 

Sukladno svemu navedenom, prilikom bilo koje narudžbe, potrebno je provjeriti s dobavljačem je li može izdati račun sukladno Direktivi EU/2014/55 o eRačunu, odnosno kroz jedna od postojećih sustava.

Od dobavljača koji nisu u mogućnosti izdati račune kroz FINA, odnosno Peppol platformu, zakonski ne možemo koristiti usluge.

 

Naime, kod autorskih članaka, razlikujemo dvije vrste situacija – u odnosu i sukladno zakonskom temelju iz kojeg proizlaze.

 

Situacija 1.

Autorski ugovor – izuzeće

Autor članka – fizička osoba, izdaje autorski članak u časopisu koji je u vlasništvu npr. Filozofskog fakulteta te u tom slučaju ne mora izdati eRačun, jer je temelj za autorski članak sklapanje klasičnog autorskog ugovora sukladno Zakonu o autorskom pravu i drugim srodnim pravima i ne predstavlja nabavu sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

U tom smislu smo davali i prethodna mišljenja za izuzeće, odnosno u slučaju kada javni naručitelj sklapa klasični autorski ugovor s autorom sukladno Zakonu o autorskom pravu i drugim srodnim pravima – autor mu ne mora izdati eRačun.

 

Situacija 2.

Jednostavna nabava, pregovarački postupak, narudžbenica – nema izuzeća

U situacijama kada javni naručitelj, najčešće fakultet, nabavlja uslugu objave članka svog znanstvenika tj. mjesto objave unutar nekog stručnog časopisa (bilo domaćeg bilo EU), temelj predstavlja nabava usluge objave članka, za koju fakultet provodi postupak javne nabave/jednostavnu nabavu/izdaje narudžbenicu sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

Tu se dakle ne radi o nabavi autorskog članka i u tom slučaju niti nema izuzeće od zaprimanja eRačuna.

 

S tim u vezi mišljenja smo kako smo ranije i navodili, da javni naručitelji za sve nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi i Zakonu o izdavanju eRačuna u javnoj nabavi, pa i jednostavne, moraju zaprimati eRačune od svojih odabranih dobavljača bili oni domaći ili inozemni.

Prethodno valja izvršiti provjeru o mogućnosti dobavljača za izdavanje eRačuna te iste ukoliko nisu u mogućnosti samostalno izdati eRačun – uputiti na PEPPOL mrežu kako smo naveli u UPUTI koja je putem Elektroničkog oglasnika za javnu nabavu upućena svim javnim naručiteljima, budući suprotno postupanje predstavlja prekršaj prema članku 14. Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi.

 

Nadamo se da smo i mi ovime otklonili eventualne nejasnoće, a za slučaj daljnjih pojašnjenja svakako nas kontaktirajte.

 

REPUBLIKA HRVATSKA
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

Služba za digitalno gospodarstvo

Vukovarska 78

10 000 Zagreb

e-mail: e-poslovanje@mingor.hr

misljenje-1

Start typing and press Enter to search